Intake en zelfselectie voor de lerarenopleidingen
Snoek, M., Kösters, J., Van Blankenstein, F., Meijer, J., Bisschop, P., Heyma, A., Van der Ven, K., Van der Ark, A., & Schenke, W.
Eindpresentatie overall
Marco Snoek (Hogeschool van Amsterdam)
Eindpresentatie
Paul Bisschop, Koen van der Ven (SEO Economisch Onderzoek)
Wegwijzer voor lerarenopleidingen: Kansrijke ondersteuning bij studiekeuze
Voorspellende waarde van intakeadviezen en intakeonderdelen voor studiesucces
Paul Bisschop, Koen van der Ven (SEO Economisch Onderzoek)
Van selectie naar zelfselectie
Inzichten vanuit de literatuur
Voortgang deelstudie 1: Verklarende evaluatie
Floris van Blankenstein (ICLON)
Zelfselectie en de rol van identiteit en waarden bij de keuze voor de lerarenopleiding
Jacqueline Kösters, Marco Snoek (HvA)
Decentrale selectie bij de Tweedegraads Lerarenopleiding Engels VT van de Hogeschool van Amsterdam
Voorspellen van studiesucces in matching- en selectieprocedures
Susan Niessen (Rijksuniversiteit Groningen)
En wat kan ik dan later worden?
Jeany van Beelen-Slijper (ICLON)
Motivatie om docent te worden
Marjon Fokkens-Bruinsma (Rijksuniversiteit Groningen)
Resultaten deelonderzoek 2 cohort 2016-2017
Paul Bisschop, Arjan Heyma (SEO Economisch Onderzoek)
Intakeprocedures bij lerarenopleidingen. Problemen, interventies, mechanismen en uitkomsten
Jacqueline Kösters (HvA) & Floris van Blankenstein (ICLON)
Intro-presentatie
Marco Snoek
Presentatie parallelsessie
Marco Snoek
Presentatie parallelsessie
Paul Bisschop
Padlet-uitkomsten
(Zelf)selectie in de lerarenopleiding: problemen, interventies, mechanismen, uitkomsten
Landelijk kwantitatief onderzoek
Selectie/matching als middel om te boeien en te binden bij de pabo
Ervaringen met numerus fixus bij de tweedegraads lerarenopleiding Engels
De ontwikkeling van een intake procedure bij de educatieve master geschiedenis
Inleiding
Henk Sligte (projectleider Kohnstamm Instituut)
Verklarende evaluatie selectie- en intakeprocedures
Floris van Blankenstein (ICLON)
Voorspellende waarde, effecten en onderliggende mechanismen van selectieprocedures in de lerarenopleidingen
Joost Meijer (Kohnstamm Instituut)
Selectie en intake lerarenopleidingen kwantitatief onderzoek
Arjan Heyma (SEO Economisch Onderzoek)
(Zelf)selectie in de lerarenopleiding
Jacqueline Kösters (Hogeschool van Amsterdam)
Selectie- en intakeinstrumenten van opleidingen
Kempelintake 2016-2017
De Kempel Hogeschool
Effects of student selection on study success in initial teacher preparation programs
Hogeschool van Amsterdam
De ontwikkeling van een intakeprocedure bij de Educatieve Master geschiedenis
ICLON, Universiteit Leiden
Selectieprocedure
ILO, Universiteit van Amsterdam
Ranking The Class
Fontys Lerarenopleiding Sittard